خبر استخدام وزارت بهداشت در سال 98

استخدام وزارت بهداشت - مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی - دانلود سوالات استخدامی دانشگاه علوم پزشکی - استخدام بیمارستان ها - استخدام پرستار - استخدام وزارت بهداشت

خبر 1 مهر 98:

خبر استخدام وزارت بهداشت در سال 98

دفترچه راهنمای آزمون فراگیر مربوط به ردیف های شغلی وزارت بهداشت منتشر شد.

 شرایط:
استان های مورد نیاز : #سراسر_کشور
رشته های مورد نیاز آزمون استخدامی وزارت بهداشت : در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده است.
جنسیت : مرد / زن

زمانبندی آزمون:

  • مهلت ثبت نام : 3 تا 12 مهر 98
  • دریافت کارت : 27 آبان 98
  • زمان آزمون : 30 آبان 98

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون


خبر 27 شهریور 98:

استخدام 300 نیروی پرستار از در بیمارستان ‌های اطراف تهران:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران: ۳۰۰ پرستار در بیمارستان‌های ملارد و شهر قدس از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند.

دانلود سوالات استخدام وزارت بهداشت در سال 98:

جلیل کوهپایه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان های تحت پوشش اظهار کرد: اکنون وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در تمام ۱۷ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران با مشکل خاصی مواجه نیست و مسئله تهدید کننده‌ای هم در حوزه دارو وجود ندارد.

او ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حتی با وجود اعمال تحریم دشمنان مسئله دارو را در مراکز درمانی تحت پوشش حل کرده ایم و تمام بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیازشان به وسیله بیمارستان تامین می‌شود و فقط مراجعه کنندگان برای درمان سرپایی، داروی مورد نیاز خود را از بیرون بیمارستان تهیه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: دو بیمارستان ملارد و شهر قدس به اندازه ۸۰ درصد از نظر فیزیکی پیشرفت کرده اند و قرار بود تا اول این ماه ساختمان فیزیکی این دو بیمارستان به پایان برسد، اما به دلیل برخی مشکلات پیمانکار مربوطه قول داده است تا ساختمان‌ها را در دهه فجر به ما تحویل دهد.

کوهپایه زاده دربباره تامین نیروی انسانی در این بیمارستان‌ها ادامه داد: با توجه به برگزاری آزمون استخدامی در آبان ماه کادر پرستاری بیمارستان‌های ملارد و شهر قدس از طریق آزمون جذب می‌شوند و بر اساس پیش بینی‌ها قرار است ۲۵۰ تا ۳۰۰ پرستار بیمارستان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت در این دو بیمارستان جذب می‌شوند.

خبر 26 شهریور 98:

اعلام جزییات سهمیه‌های استخدامی 10 هزار نیرو در وزارت بهداشت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای استخدام ۱۰ هزار نیروی مورد نیاز، به صورت هم زمان با سایر دستگاه‌های اجرایی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدکامل تقوی نژاد ضمن اعلام این خبر افزود: این آزمون در فضای رقابتی و با رعایت شایسته سالاری از طریق آزمون کتبی در حیطه های عمومی و تخصصی به صورت پیمانی انجام می شود.

وی با بیان اینکه این اقدام با هدف ایجاد تعادل بین مناطق مختلف جغرافیایی کشور و ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت صورت گرفته است، تاکید کرد: همچنین با جذب و بکارگیری افراد پذیرفته شده در آزمون، ظرفیت اشتغال قابل ملاحظه‌ای نیز برای فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط در کشور به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: از مجموع این مجوزها، ۷ هزار مجوز جهت تامین نیروی انسانی بیمارستان‌های جدید و بخش‌های توسعه یافته درمانی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تصریح کرد: از مجوزهای استخدام بیمارستانی، ۶۵درصد مربوط به شهرهای کوچک و مناطق کمتر توسعه یافته است که قبلا یا دارای بیمارستان نبوده و یا تعداد تخت‌های موجود آن، نیازهای درمانی مردم را تامین نکرده بود.

تقوی نژاد، اظهار داشت: سهمیه استخدامی حوزه درمان عمدتا به مشاغل گروه پرستاری شامل پرستاری، اتاق عمل، هوشبری و مامایی، گروه پزشکی شامل پزشک متخصص و پزشک عمومی، داروسازی، گروه توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی، گروه پیراپزشکی شامل رشته‌هایی از جمله علوم آزمایشگاهی، پرتوشناسی، مهندسی تجهیزات پزشکی و مددکار بهداشتی درمانی اختصاص یافته است.

بنابر اعلام وبدا، وی با بیان اینکه تعداد ۲ هزار مجوز از مجموع مجوزهای استخدامی سال جاری نیز برای تامین نیروهای مورد نیاز حوزه بهداشت در نظرگرفته شده است، اظهار داشت: بخش عمده ای از مجوزهای بهداشتی جهت دسترسی بیشتر به خدمات اولیه سلامت روستاییان و شهرهای با جمعیت کمتر در نظر گرفته شده است.

تقوی نژاد ادامه داد: در این حوزه نیروهای تخصصی در مشاغل مختلف شامل ماما، بهداشت عمومی، مبارزه با بیماری ها، پرستار، بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای جذب و مشغول بکار خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، ضمن بیان اینکه تعداد یک هزار مجوز از مجوزهای این آزمون، برای تامین نیروهای مورد نیاز پایگاه های اورژانس ۱۱۵ سراسر کشور در مشاغل فوریت های پزشکی شامل کاردان و کارشناس بالینی فوریت های پزشکی در نظر گرفته شده تاکید کرد: این تعداد نیروی انسانی جدید، جهت خدمت در پایگاه‌های موجود در جاده های کشور، با هدف تسریع در ارائه خدمت به آسیب دیدگان حوادث جاده خواهد بود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی و همچنین سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرفته شدگان نهایی این آزمون تا پایان سال جاری و حداکثر اوایل سال آینده شروع به کار کنند.

گفتنی است آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور همزمان با سایر دستگاه‌های اجرایی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد. همچنین با توجه به ضوابط و مقررات جاری، امسال داوطلبان ایثارگر نیز می‌بایست از طریق شرکت در آزمون و رقابت با یکدیگر، شرایط استخدام خود را فراهم کنند.


خبر 2 شهریور 98:

استخدام وزارت بهداشت در مهرماه 98:

معاون پرستاری وزارت بهداشت از جذب ۹ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: ۷۵ درصد جذب نیرو مربوط به گروه‌های پرستاری است و احتمالا آزمون یاد شده در مهر برگزار خواهد شد.

دانلود سوالات استخدام وزارت بهداشت در سال 98:

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مریم حضرتی ،معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: تعداد ۹ هزار نیروی جدید جذب وزارت بهداشت می‌شوند که ۷۵ درصد این میزان مربوط به جذب گروه های پرستاری است.

وی ادامه داد: به دنبال جذب ۹ هزار نیروی دیگر هستیم؛ضمن اینکه احتمالا آزمون جذب نیرو تا مهرماه برگزار خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: پوشش بیمه ای مراقبت در منزل به صورت آزمایشی در شورای عالی بیمه مصوب شده و برای ۵ بیماری مصوب شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

حضرتی بیان داشت: این موضوع مربوط به بیماران نارسایی مزمن قلبی، سکته‌های مغزی و بیماران بستری در آی سی یو است که بتوانند تحت پوشش بیمه ای خدمات مراقبت در منزل قرار گیرند و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه با کمبود پرستار روبرو هستیم، تصریح کرد: اکنون ۴۰هزار دانشجوی پرستاری در حال تحصیل هستند و سالی ۱۱ هزار نفر فارغ التحصیلی می شوند؛ ضمن اینکه ۲۰۰ دانشکده پرستاری با ۲هزار نیروی پرستاری در حال فعالیت هستند.

حضرتی اظهار داشت:‌در برنامه ششم توسعه در ماده 74 و در بند 3 دولت وزارت بهداشت را مکلف به جامع نگر شدن نظام سلامت و پرستاری و نیز ارائه خدمت در جامعه و مراقبت در منزل می‌کند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ششم مکلف به پیشرفت و توسعه پرستاری در جامعه و مراقبت در منزل هستیم. ضمن اینکه به دلیل تغییر در وضعیت جمعیت سالمندی کشور با سرعت به سمت سالمندی پیش می‌رود و در سال 2050 برای نخستین بار در ایران جمعیت سالمندی بیشتر از کودکان زیر 5 سال خواهد بود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه هزینه‌های درمان و بیماری‌های غیرواگیر افزایش یافته است، یادآور شد:‌همه عوامل باعث شده تا همه جوامع به طرف حضور در جامعه و مراقبت در آن پیش برود و از مراقبت در بیمارستان به سمت مراقبت در جامعه تغییر پیدا کرد است.

حضرتی با اشاره به اینکه در سال 97 ده درصد افزایش تعرفه در بخش مراقبت در منزل را داشتیم،‌گفت: ابلاغ فرم‌های نظارت در مراقبت در منزل انجام شده که این موضوع می‌تواند در امر نظارت بر مراقبت در منزل کمک زیادی کند.

وی از راه‌اندازی 816 مرکز مراقبت در منزل خبر داد و گفت: اکنون 591 مرکز نیز مجوز لازم را گرفته‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به کارهای انجام شده در معاونت پرستاری خاطرنشان کرد:‌یکی از کارهای مهم طرح آزمایش غربالگری فشار خون افراد بالای 30 سال بود که این طرح در دی ماه سال گذشته توسط پرستاران انجام شد و به عنوان طرح آزمایشی بسیج ملی کنترل فشار خون بود. ضمن اینکه پرستاران در اجرای طرح یاد شده مشارکت زیادی داشتند.

حضرتی با اشاره به برنامه‌ریزی برای مراقبت از بیماران در منزل افزود: تعدادی از بیماران هستند که نه در منزل امکان مراقبت دارند نه در بیمارستان در نتیجه یک طرح بینابینی تهیه شده تا مراکز مراقبت‌های طولانی مدت ایجاد شود که آئین‌نامه آن نوشته شده و اکنون در کمیته تنظیم مقررات است و به زودی ابلاغ خواهد شد و این تحول بزرگی برای نظام سلامت و برای بیمارانی است که امکان مراقبت از آنها در بیمارستان یا منزل وجود ندارد.

وی تدوین برنامه‌های عملیاتی کارگروه آموزشی و پیشگیری و کنترل از بیماری‌های غیرواگیر را از برنامه‌های دیگر انجام شده توسط معاونت پرستاری عنوان کرد و گفت: توانمندسازی پرستاران یکی دیگر از برنامه‌هاست که در این راستا 18 برنامه کوتاه مدت در یک سال گذشته تدوین شده که 50 درصد آنها مصوب شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تدوین شیوه نامه تشکیل ساختار آموزش سلامت به بیمار و خانواده را از دیگر برنامه‌های معاونت پرستاری برشمرد و تصریح کرد: اکنون طرح ساختار آموزش به بیمار و خانواده نوشته شده و به زودی به دانشنگا‌ه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود تا بیماران پس از مرخص شدن از مراکز درمانی آموزش‌های مراقبت‌های از خود را ببینند.

حضرتی از فعالیت 6 انجمن علمی پرستاری خبر داد و گفت: شبکه ملی مراکز تحقیقات در پرستاری ایجاد شده که دسترسی پرستاران به مراکز تحقیقاتی از این طریق انجام می‌شود ضمن اینکه اقدام دیگری که در معاونت پرستاری انجام شده است خارج شدن کار از کارانه پرستاران است چرا که پرستاران تقاضا دارند حقوق و کارانه آنها جدا شود که این موضوع اکنون با ابلاغ معاونت درمان در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود.

وی از تدوین فرم‌های ارزیابی اولیه توسط پرستاران برای بیماران بزرگسال و اطفال و ابلاغ آن به بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: پیاده سازی و ثبت الکترونیکی پرستاران از دیگر برنامه‌ها است که برای نظارت‌های مدیریتی مدیران پرستاری توسط ایجاد سامانه‌ای بر روی گوشی‌های تلفن همراه انجام می‌شود تا آنها به صورت الکترونیکی نظارت داشته باشند که به صورت پایلوت در چند استان در حال انجام است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود:‌مشارکت در نهایی سازی پیش نویس نقل و انتقال بیمار و بازنگری در شاخص‌های ملی پرستاری از برنامه‌های انجام شده دیگر است ضمن اینکه تهیه آئین‌نامه جذب و نگهداشت نیروهای پرستاری و مامایی در مناطق محروم از جمله کارهای انجام شده دیگری است.

حضرتی از برنامه‌ریزی برای ایجاد پانسیون‌های پرستاری با کمک خیرین در مناطق محروم خبر داد و گفت: تاکنون 40 پانسیون برای پرستاران و ماماها ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌آئین‌نامه رتبه‌بندی پلکانی گروه پرستاری که طرحی برای ارتقاء کیفیت پرستاران است اکنون با معاونت توسعه وزارتخانه در حال برنامه‌ریزی است که به زودی آن را اجرایی می‌کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه اکنون 14 هزار مدیر پرستاری شامل مدیران پایه، میانی و ارشد در حال خدمت هستند ابراز داشت: بخشنامه انتخاب مدیران پرستاری از تا سطح ستاد یکی دیگر از کارهای معاونت پرستاری است ضمن اینکه بیش از 3 هزار نیروی کمک پرستاری در دانشگاه‌های پزشکی جذب شده‌اند که تعداد زیادی از آنها در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند. این افراد نیروهای دیپلمه‌ای هستند که دوره‌های یکساله را گذرانده و کارهای اولیه پرستاری راانجام می‌دهند.

حضرتی از صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای 30 هزار پرستار در سال گذشته خبر داد و افزود: از سال جاری آزمون مربوط به صدور صلاحیت حرفه‌ای توسط سازمان سنجش انجام می‌شود و پرستاران از جهت اخلاقی و علمی مورد سنجش قرار گرفته و پروانه صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

وی متذکر شد: طراحی دوره آموزش مدیریت پرستاری در بحران بعد از وقوع زلزله کرمانشاه انجام شد و 100نفر از پرستاران در سه دوره پودمانی تحت آموزش‌های لازم قرار گرفتند و اکنون این تعداد پرستاران ظرفیت‌های کافی و آموزش‌های لازم برای مدیریت بحران را فرا گرفته‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت از برگزاری دوره آموزش جانشین پروری در مدیریت پرستاری خبر داد و گفت:‌حدود 60 دانشگاه این دوره آموزشی را برگزار کردند ضمن اینکه سامانه ملی ثبت اطلاعات پرستاری سال گذشته راه‌اندازی شد تا با راه‌اندازی آن تعداد پرستاران شاغل و بازنشسته در بخش‌های مختلف درمانی شناسایی و ثبت شوند.

حضرتی از تشکیل کمیته کشوری اخلاق پرستاری خبر داد و بیان داشت: شاخص‌های اخلاقی بیمارستان اخلاقی در حال تدوین است ضمن اینکه نقشه راه پرستاری در افق 1404 تهیه شده و به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه توانمندسازی پرستاران در نقاط محروم در حال انجام است، گفت: از سوی سازمان جهانی بهداشت سال 2020 سال پرستاری و مامایی اعلام شده است. ضمن اینکه در شصت و ششمین کمیته منطقه‌ای کشورهای مدیترانه شرقی که در مهر ماه در تهران برگزار می‌شود وزرای بهداشت 22 کشور حضور خواهند داشت.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به کمبود شدید پرستار در کشور بیان داشت: کمبود پرستار در همه کشورهای جهان وجود دارد و میانگین پرستار به تخت در کشور 0.9 دهم است در حالی که ایده‌آل مورد نظر ما 1.8 است و انتظار داریم تا سال 1404 به این استاندارد دست پیدا کنیم.

حضرتی با بیان اینکه اگر سالی 9 تا 10 هزار پرستار جذب کنیم تا سال 1404 به ایده‌آل مورد نظرمان دست پیدا خواهیم کرد، گفت: اکنون پرداخت کارانه به پرستاران بسته به عملکرد نیست بلکه به درآمد بیمارستان‌ها بستگی دارد. یعنی بیمارستان‌هایی که درآمد بالایی دارند کارانه بیشتری اختصاص می‌یابد در حالی که معتقدیم این نظام پرداخت باید تغییر کند و دستور وزیر بهداشت این است که این نظام هر چه زودتر اصلاح شود.

وی از تغییرات جزئی در کروکروم‌های پرستاری خبر داد و اضافه کرد: کار بر روی اجرای طرح ثبت الکترونیکی گزارش‌های پرستاری در حال انجام است و امیدواریم در سال آینده بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در باره تعیین تعرفه‌های پرستاری یادآور شد: طرح پرستاری طرحی بود که در مجلس مطرح شد اما بودجه لازم برای آن دیده نشد و اکنون 10 سال است به صورت مزمن درآمده البته باید سازمان نظام پرستاری پیگیر این موضوع باشد.


خبر 27 مرداد 98:

استخدام وزارت بهداشت در سال 98:

استخدام 18 هزار نفر نیرو در وزارت بهداشت در سال 98

وزیر بهداشت درباره جذب نیروهای پرستاری و درمان نیز گفت: مجوز استخدام ۹۰۰۰ کادر درمان اخذ شده است و ۹ هزار نفر نیز در نیمه دوم سال نهایی خواهد شد. یعنی برنامه جذب و استخدام ۱۸ هزار نیرو شامل پرستار، ماما و کادر درمان در مراکز ارائه خدمت تا پایان امسال و اوایل سال آینده نهایی خواهد شد.

نمکی ادامه داد: تا پایان امسال و اوایل سال آینده ۱۸ هزار نیرو شامل پرستار ماما و کادر درمان در مراکز ارائه خدمت استخدام می شوند تا باری از دوش همکاران ما در نظام سلامت برداشته شود.

نمکی با بیان اینکه ۳۰ درصد از ظرفیت نیروی انسانی در وزارت بهداشت به سمت نیروهای بومی سوق داده شده است، گفت: این اقدام به عنوان پروژه ماندگار برای ماندگاری پزشک و پیراپزشک در نقاط محروم انجام شد و تا دو سال آینده شاهد به حداقل رسیدن مشکلات در این حوزه خواهیم بود.

وزیر بهداشت در مورد به کارگیری فارغ التحصیلان رشته بهداشت دهان و دندان نیز گفت: بهداشت دهان و دندان به عنوان یکی از شاخص‌های جدی مطرح است که متاسفانه وضعیت مناسبی ندارد.

بر این اساس طرح مدارس عاری از پوسیدگی را آغاز کردیم. طرح مدارس عاری از پوسیدگی را از اواخر سال گذشته در شهر نمین اردبیل شروع کردیم و به دنبال آن پیگیری جذب فارغ التحصیلان رشته بهداشت دهان نیز در این حوزه صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم برای تمامی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموزان کلاس ششم در قالب طرح مدارس عاری از پوسیدگی در حال اقدام است و در این راستا ۳۶۰۰ یونیت دندانپزشکی که در اختیار داریم به همراه ۳ هزار و ۲۰۰ پرسنل دندانپزشک و همچنین ۵۰ درصد از فارغ التحصیلان بهداشت و درمان را به کار خواهیم گرفت.

از طریق فرم زیر می توانید نظر خود را برای ما بفرستید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *